Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-11, 12:49   #2235
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Takk!
Jeg klarer vel ikke helt å si at frukt ikke er sunt jeg da....En ting er at vi skal passe oss for det mens man er på ketolyse, men i det store og hele er jo frukt en naturlig og god kilde til mange næringsstoffer. Noe man skal kunne nyte i begrensede mengder etter endt kur?

Er nok ikke bare i ketose en bør passe seg for frukt, mange av de som står for generelt lchf kosthold advarer mot frukt og fruktose. Nyere forskning viser faktisk at fruktose er værre enn glucose for kroppen - forskning viser at en legger på seg like mye av begge deler, men at kiloene fra fruktose legger seg rundt indre organer og dermed er farligere. Dette er faktisk forskning utført på mennesker, ikke på rotter som mye annen forskning, og er derfor svært relevant. Ellers fins det heller ingenting nyttig i frukt som en ikke får i seg gjennom grønnsaker....
Se link under, jeg ble ganske skremt da jeg leste dette, viser enda en gang hvor feil myndighetenes kostholdsråd er, synes jeg!
http://espenrostrup.com/2011/05/23/f...s%C3%B8t-smak/

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat