Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-11, 12:38   #2234
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg bruker også Atacand; og det er den jeg har "pause" fra. Nevrologen sa jeg skulle ha det ett par ganger i året for å se om migrenen var blitt bedre... Jaggu sa jeg verre. Kan ikke huske at det var så ille før jeg begynte med den heller jeg, men kanskje jeg reagerer sterkere fordi jeg har mindre anfall? Det er meget mulig. Atacand fungerer på meg i alle fall, det har jeg funnet ut. Som anfallsmedisin bruker jeg Almogran; fungerer i 1,5 t så er det på'n igjen. Den kan jeg ta en til etter minimum to timer og disse to er maks døgndose. Nesten ikke hensikt å ta den da annet enn for å få en pause i det mest intense. Fant ut en gang at paralginforte tar smertene så det er backup'en selv om jeg ikke liker å ta slike tabletter.

Jeg fikk en billig "jukseutgave" på apoteket i vår. Godtok jeg ikke den , måtte jeg betale dyre penger, var beskjeden. Etter 2-3 uker fikk jeg enormt med migrene, ca 3-4 anfall i uka. Jeg lot det gå en tid, før jeg gikk til legen, men det ble absolutt ikke bedre. Legen ble mektig irritert på apoteket og ringte inn, sånn at jeg kunne gå rett og hente Atacand. Vips, så ble jeg bedre med en gang. Jeg har prøvd flere anfallsmedisiner opp gjennom tidene. (fikk migrene som 4 åring) Men de fleste ga ekle bivirkninger. Imigran var værst. Relpax tar litt tid, før den begynner å virke, men har til gjengjeld veldig god effekt. Uhyre sjelden jeg må ta to ganger.
Kanskje du burde bytte anfallsmedisin.