Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-11, 12:27   #2232
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kjempegratulerer med frieri og tid for å "tie the knot".
Det var en koselig nyhet.

Lykke til med innstrammingen fra mandag. Mamma melder sin frustrasjon og plutselige dedikasjon til å komme i det hun kaller "ketause". Haha.

Takk!
hihi, ketause er en fin ting

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Gratulerer Maria!!! Det var på tide han tok tak ja! Så koselig det blir å følge deg fram til du skal gifte deg! Lykke til med ketosemålet på mandag! Og kos deg i bryllup i helga!

Jeg er forresten i ketose nå om dagen; enda godt midt i alt dette migrenegreiene. Kunne spenne inn beltet ett hakk ekstra i dag; også godt å kjenne (selv om det strammer litt). Våkna i morges og tok en anfallstablett med en gang (selv om anfallet starta på natt en gang), det hjalp faktisk. Tok en til nå nettopp og da er jeg ferdig med maks døgndosen min. Krysser fingrene for at det hjelper, hvis ikke blir det litt paralgin forte i ettermiddag. Er i alle fall oppreist nå, og rusler rundt i sakte fart og med forsiktige bevegelser. Sola skinner ute og det er varmt, men jeg er inne. For sterkt lys (mer som trollkjærringa som kan sprekke vet dere....). Nå står en ny porsjon knekkebrød i ovnen. Byttet ut halvparten av kruskaklien med mandelmel, og det blir spennende å se om smaken blir annerledes. Deigen var i allefall mer "deigete".

Ha en god dag alle sammen! Ta vare på hverandre

Takk!
Migrene er altså så grusomt! Jeg var en del plaget med det tidligere, men etter jeg sluttet med p piller har jeg ikke hatt anfall. Ta vare på deg selv!

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Så kjekt, MariaB - Gratulerer sååå mye, så deilig med en glad-nyhet

Frokost/Lunch inntatt. Skal definitivt innom en helsekost på vei hjem og kjøpe mer cocosa, kjender fettprosenten blir for lav her med denne maten. Vet dere , vi får gratis fruktskåler her hver dag, fordi de tror det er så "sundt"..............men alt som er fett og godt for oss betaler vi dyrt for i kantinen........

Takk!

Jeg klarer vel ikke helt å si at frukt ikke er sunt jeg da....En ting er at vi skal passe oss for det mens man er på ketolyse, men i det store og hele er jo frukt en naturlig og god kilde til mange næringsstoffer. Noe man skal kunne nyte i begrensede mengder etter endt kur?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat