|
Sv: Lightbrus = opp i vekt?
Du burde lagt til noen lenker her som understøtter det du sier. Jeg spiser særs lite søtt, annet enn flytende stevia som jeg bruker hver dag for å kunne ta joddråpene mine uten å spy ... Stevia smaker veldig søtt, men det er ingenting som tilsier at det øker insulinutskillelsen, heller motsatt. Dette er interessant. (Skroll ned til "safety".) Og er så langt det eneste søtningsmiddelet jeg har brukt over de siste fem årene som ikke trigger noe som helst falsk sult eller søtsug i noen grad.
Jeg har sogar flere ganger målt blodsukker før og etter inntak av sjokolade søtet med maltitol, med ikke mer marginal stigning enn et vanlig lchf-måltid. Jeg, og flere med meg, reagerer også på maltitol laksativt, noe som til dels vitner om at sukkeralkoholene ikke taes fullt opp i tarmen.
Jeg er i grunn ganske på linje med kostdoktorn, av det jeg har lest, men denne "artikkelen" uten ordentlige referanser til linker etc, er ganske tynn, synes jeg.
Om man skal snakke empirisk, så er det jo også mange som (uten at dette på noen måte er særlig bra eller optimalt) har gått greit ned i vekt tross et relativt stort inntak av matvarer inneholdende aspartam, maltitol, sukrin, splenda etc.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|