Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-11, 09:48   #10
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sticksene igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Har du utslag, så er du i ketose. Dog, mål på kvelden to timer etter måltid.

Nei.
Leveren kan produsere ketoner etter et fettrikt måltid (!!!) eller mens den holder på å forbrenne alkohol.
Periodisk faste (f.eks ila en natt) kan også gi ketoner i urinen.
Dette skjer også i kroppen til personer som spiser høykarbo og ikke er i ketose (og med ketose mener jeg den tilstanden kroppen er i når den bruker fett som hovedforbrenningskilde). Dette finner dere info om flere plasser på forumet, evt kan dere teste det selv. Jeg har testet det på mannen min, han fkan få "sterkere" utslag enn meg etter et måltid med biff og bernaise. Og han er ikke i ketose!

Manglende utslag når man VET at man spiser slik at man er i ketose, kan skyldes at stixene er ødelagt. Det skal veldig lite til for at hele boksen er ødelagt, kanskje man ikke har skrudd boksen skikkelig igjen eller latt den være åpen for lenge? Fuktig på fingrene? Nyskjerrige barn eller ektefelle??

Et tips er å ta vare på disse "tørkeposene" når boksen er tom, og ha den over i den nye boksen slik at man har to poser som holder stixene tørre.

Ketoner i urinen er kun et bevis på at man har ketoner i urinen .
Men spiser man riktig, vil disse ketonene være en indikasjon på at man er i ketose/fettforbrenningstilstand.
Jeg tror Nille hadde en god tråd på disse ketostixene, søk etter den for å få vite mer

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat