Vel - t3 er iallfall ikke medisin med stygge bivirkninger. Ubehagelige om man får for mye, ja. Men ikke sånne som kan være livstruende eller livsvarige om man følger litt med. Og det høres ut som at du har tenkt å gjøre det. *nikker* Jeg synes det virker som at du har en lege som mener at "stoffskifteproblemer er en ukomplisert tilstand", ja... (Skulle gjerne ha ønsket slike et "hair of the dog" en periode. ) Men det er vel ikke så lett å finne noen som er bedre heller. Jeg endte opp med å gå privat (Heggeli) og bryte med den gamle fastlegen min da vedkommende presterte å si at "de manglende" kiloene og "de manglende" ødemene etter jeg hadde begynt på Erfa (fra Heggelilegen) antakelig var "placebo". Jeg har i så fall en rekordbrytende placebovirkning. Den har hittil vart i 8 måneder. Angående STMM-boka så frykter jeg for at den kan være for polarisert og virke mot sin egen hensikt. Mange leger reagerer med å rygge inn i barne-lege-troen... At "det vi har lært er ALLTID RETT". Og da er det dessverre ikke informasjon fra legfolk som hjelper - kun "vitenskapelig dokumentert". Dessverre så har de studier som har sammenliknet virkning mellom dessicated thyroid og syntetisk t4 i stor grad brukt TSH som suksessmålestokk eller TSH som styringsmiddel for medisinmengde. Jeg tror ikke man får en god sammenlikning av legemidlene før man våger å gå bort fra TSH som styring og medisinerer etter symptomer. Først da kan man få en reell sammenlikning mellom disse legemidlene. Unnskyld - nå rotet jeg meg ut på viddene igjen...