Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-11, 08:54   #9091
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da jeg reiste på ferie på mandag virket scrolle- hjulet på pc- musen min. Etter at jeg kom hjem i dag, får jeg den ikke til å virke!
Er så tungvint!
Har fått penger til ny mus i bursdagspresang, men vil jo gjerne kunne bruke den gamle så lenge. Noen tips til feilsøking?

Trådløs, forresten!

Før du gjør dette, kan du godt sjekke med en annen mus om den fungerer, da vil du vite om det er musa det er noe galt med, eller driveren på maskinen som skal styre musa. (Altså enten en annen trådløs, eller en som kobles i en usb-port på pcn).

Du kan prøve og tilbakestille driveren til musen, evt laste ned ny. Avinstaller først programmet som ble lastet ned når du koblet til den trådløse musa - om du har et slikt program da. Installer på nytt. Bruk en mus du kan koble til maskinen med kabel for å få til dette, ellers må du bruke tastatur og da er det ikke så lett og orientere seg uten mus

Hvis dette ikke hjelper,

klikk START - KONTROLLPANEL - SYSTEM og VEDLIKEHOLD - ENHETSBEHANDLING (vis maskinvare og enheter) - MUS og andre pekeenheter. Klikk pila ved denne så du får fram den trådløse enheten, høyreklikk og velg Egenskaper. Sannsynligvis vil det være to valg her, en driver for usb/kabelmus og en for den trådløse. (Sjekk at det står at "denne enheten fungerer som den skal". Velg driver fra fanen øverst i det nye vinduet, og prøv "oppdater driver". Hvis dette ikke fungerer, velg avinstaller, og restart maskinen. Den skal kunne finne igjen og laste inn ny driver om du har vista/win7. La muse være tilkoblet maskinen når du restarter. Evt restart igjen uten musa i og plugg den i når maskinen er startet.

Det var det jeg kunne rådgi om, har hatt problemer med tastaturet mitt selv og måtte restore hele maskinen fordi det var selve systemdriveren som ikke fungerte, og installere alt på nytt (dritt altså!) - forhåpentligvis må ikke du la det gå så langt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/