Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-11, 11:43   #25
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe med blodprøvesvar?

Jeg skjønner ikke hvor de vil med dette forsøket. Du har god mengde TBG - som tilsier at du har "bindeproteiner" klare for transport av hormonet. Du har bra fT3 ( = frittflytende t3 + frittflytende rT3) og fT4. Hypotesen er altså at den fT3-en de måler for en stor del er rT3. Hvorfor da ikke bare måle tT3 og rT3 for å vurdere dette forholdet først?

Uansett. Er det riktig at du flyter rundt med masse rT3 så burde det ha gitt seg utslag i lav TSH gitt normal funksjon i feedbackloopen. Jeg tror ærlig talt det er "la oss prøve noe for å se om det virker". Men - du kan jo være heldig og det virker. La dem bare ikke holde på for lenge dersom du ikke blir bedre av forsøkene deres.

BTW - det er i disse baner de tenker da: http://www.thyroidmanager.org/Chapter16/16d-frame.htm

Sist redigert av smgj : 24-07-11 kl 11:52.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat