Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-11, 19:43   #215
liquid84
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 41
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Andariel, her.

Heihei - ny pco-dame her. Jeg er litt usikker på om jeg kan slenge på den siste s'en på diagnosen, men hormonene er i allefall helt på villspor

Lurer litt på om noen av dere trener styrke? Og i såfall, hvordan funker det? Jeg er rimelig fortvilt, jeg har bygd enorm muskelmasse det siste halvåret... og den er ikke akkurat flatterende. Jeg vet jo at økt muskelmasse er bra for forbrenningen, men jeg ser mest ut som ei ku, type belgisk blå. Leggene har f.eks økt 4 cm i omfang, og de var i utgangspunktet allerede 41 cm.

Er dette noe man må regne med når man har pco/pcos? Jeg er usikker på om jeg bare skal fokusere på kondistrening samt noen veldig lette styrkeøkter til jeg har gått ned noen kilo og fått litt mer orden på hormonene, eller fortsette i samme spor som nå og "se hva som skjer"

Jeg har trent litt styrke (poledancing), men ikke sånn apparater liksom. Har hørt om andre (les: lest på nett) at noen får enklere muskler av å gå på lavkarbo, men ikke vet jeg. Jeg føler jeg har bedre utholdenhet i hvert fall.
Jeg har ikke det problemet med for mye muskler akuratt, her er det bare for mye fett. Hehe.

Kanksje noen med mer styrketrening erfaring også kan svare.

Men uansett, velkommen hit og lykke til videre.