|
Sv: Vi som skal melde oss ut av 0,1 tonnsklubben
Opprinnelig lagt inn av stormann, her.
Jeg prøver å begrense snikveiingen, for jeg har litt erfaring med det fra før. JEg kunne slite med motivasjon de dagene det gikk dårlig, selv om det egentlig er helt irrasjonellt. Men sånn er nå engang vi mennesker. Vi kommer nok til å "se" mye av hverandre her inne, da vi begge har en jobb å gjøre
Heisann Stormann! Det er kjekt å ha noen å gå veien sammen med!! Jeg må innrømme at jeg veier meg hver eneste dag...også for å se litt hvordan kroppen min reagerer i forhold til hva jeg gjør på. Og hva jeg spiser! Også i forhold til at det kanskje tar en dag to før ting skjer også. Legger ikke skjul på at jeg har litt kontrollbehov... hehe 
Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.
Takker for god velkomst .Ser dere diskuterer hyppighet av veiing. Jeg har faktisk gått over til å veie meg kun en gang i måneden. Sist jeg prøvde å gå ned ble jeg så besatt av denne veiingen en gang i uken, og all min selvfølelse var knyttet til tallet som sto der. Å få det litt på avstand har hjulpet motivasjonen min Fokuset nå er ikke på å gå ned i vekt, men på å klare å være sunn i dag også. Og i morgen. Og at jeg har vært sunn så og så lenge. På den måten er det lettere å ha en mestringsfølelse og god selvtillit For meg i alle fall. Ha en god dag, alle sammen! 
Imponerende. Det der har jeg aldri klart. Jeg har vært superflink til å slanke meg mange ganger, men det skliiiiiiir ut med en gang jeg ikke har fokus. Kan hende det vil bli annerledes nå, når jeg ikke har det suget etter mat lengre - men det gjenstår å se 
Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.
Før jeg gikk over til å veie meg en gang i uken, var jeg også helt besatt av den dumme vekten! Nå merker jeg at jeg har et mye bedre og sunnere forhold til både mat og vekt. Godt å slippe de nedturene hele tiden, og at det skal bestemme humøret for dagen om jeg hadde gått opp eller ned. Og flinke deg som klarer å veie deg abre 1 gang i måneden! Kanskje det er noe eg også bør satse på? 
Dessverre bestemmer vekten litt humørmoduset du går ut av badet med. Resten av dagen kan vi jo prøve å gå inn for å bestemme selv? Ha en fin fredagskveld 
|