|
Sv: Rastløse bein
Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.
Får du behandling for b12 mangel, det kan nemlig føre til nevropati i bena og er svært plagsomt om natten, svært viktig og få korrigert dette.
Alt kjøttet i denne dietten har jo mye b12, men følg opp dette med blodprøver er mitt tips.
Doktoren min er så dum at hun tror at det er mitt nåværende kosthold som er skyld i B12-mangelen. Men det tar 3 til 4 år å tømme B12-lagerene i leveren så det jeg har holdt på med siste året kan umulig ha skylden. Dessuten spiser jeg jo så mye kjøtt som jeg aldri har spist før + både melk/fløte og egg i mengder. Så jeg spiser i hennhold til ernæringsrådene når det gjelder både B12 og annet. Eneste jeg ikke har begynt med er lever...det fikk jeg stygt til en gang på 80-tallet, etter en vond lever-episode, så jeg har holdt meg til leverpostei siden da
Om ikke evnen til å ta opp B12 i tarmen min er ødelagt etter mange år med diaré og te-misbruk er jeg mest fristet til å prøve å få opp igjen B12 nivåene ved å fortsette med rett kosthold og ikke ta B12 tilskudd..... Diaréen er det blitt helt slutt på etter at jeg begynte på LCHF-kostholdet, og sterk sterkt søtet svart te sluttet jeg med da jeg la om kostholdet for ganske nøyaktig ett år siden......

Sist redigert av Bestemamma : 22-07-11 kl 15:40.
|