Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-11, 08:50   #23
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sliter på dag 2 Induksjon!

Om man trenger ekstra magnesium er helt individuelt, men svææært vanlig når man er nye med ketogent kosthold. Jeg har vært i ketose mer eller mindre hele konstant i fire år, og særlig i perioder hvor væskebehovet er over normalt så må jeg ta magnesium. Mot normalt ikke. Tidlig i et ketogent kosthold er det ekstra vanlig, ettersom det fungerer vanndrivende de første ukene, og da skyller man gjerne ut en del mineraler, og elektrolyttbalansen kan forskyves. I de fleste tilfeller i en overgang.
Sånne små hverdagstips ellers: Om du bruker bordsalt, bytt ut med havsalt eller mineralesalt! Drikk gjerne litt farris nå og da, eller annet mineralvann. Få innmat inn i kostholdet, og mye kålgrønnsaker som brokkoli og blomkål, etc.
Bra å høre at du ble bedre! Ofte er det små justeringer som skal til.

PS: Som jeg har nevnt før; ikke tenk så mye på energiinntak og proteinmengde enda. Ikke gå sulten, i alle fall! For å holde proteinmengden på stell må du kompensere med fett.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat