Tråd: Se her
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-05, 21:34   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sitat:

Hei, jeg vil ikke anbefale mat nærmest fritt for karbohydrater når du skal trene. Det har vært enkelte som har forsøkt, og de konklusjonene jeg har sett av det, er at utøveren etter relativt kort tid har følt seg helt tom og til tider ikke klart å gjennomføre økter man tidligere klarte.

Hilsen Irene Mårdalen

Dette er langt fra korrekt og viser hvor lite oppdatert Mårdalen er. Dessuten er ikke Atkins "tilnærmet fritt for karber" - atter en person som uttaler seg uten å ha giddet å lese boka. Til og med folk som trener skikkelig hardt opplever jo at det å spise lite karber ikke er noe problem. Så lenge en får i seg nok fett, proteiner og antioksidanter i form av bl.a masse grønnsaker går det helt greitt ! Jeg og mange andre med meg kan skrive under på at det ikke er noe i veien med energien. Jeg orker mer trening nå enn jeg noengang har gjort !

For folk som ikke er vant til å trene og plutselig begynner - samtidig som de går på Ketolyskur med 15 karber pr dag, eller Atkins Induksjon, - er det noe annerledes. De må starte forsiktig og lytte til kroppen hva den tåler. Men det er altså ikke bare på grunn av lite karber, men generell dårlig fysisk form.