|
Sv: Håravfall - igjen
Opprinnelig lagt inn av cecmur, her.
Jeg vet dette er et tema som stedig kommer tilbake, men jeg får ikke fred i kroppen.
Etter å ha holdt på med lavkarbo siden begynnelsen av mars `11 (store deler i ketose) har jeg miste MYE hår.
Heldigvis er jeg av de med masse hår fra før, så jeg har ikke bekymret meg unødig over dette. Men det stopper ikke, og nå er hårmanken halvert.
Har snakket med frisører og folk på helsekost forretninger og fått råd om diverse hår produkter og ikke minst vitaminer. De fleste sier dette skyldes stress til kroppen (ketose) og mange mener også lavkarbo kosthold ikke gir tilstrekkelig med vitaminer og mineraler.
Jeg føler ikke jeg spiser mindre av vitaminer daglig enn før, da jeg så og si hver dag spiser salat og grønnsaker.
Hva er deres erfaringer der ute?
Gir det seg?
Sitter noen skallete lavkarbomennesker der ute?
Kommer håret tilbake?
Mulig det er stress for min kropp å være i ketose/spise lavkarbo. Men betyr det at jeg må gå tilbake til å spise etter statens anbefalinger (magert, sunt og karbohydrater) for å få maken tilbake?
Har noen erfaringer med å øke mengden vitaminer i forhold til hårtap?
Kan det være stress at jeg ikke konstant er i ketose?
Alle svar mottas med desperate takk.
Hei! Både jeg og min sambo opplevde og miste mye hår Men det gav seg etter en stund, nå vokser det som aldrig før
|