Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-11, 14:07   #10
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Frukt ikke så ille allikevel?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

smgj: Husk at vi ikke levde i nordområdene før etter istida, før den tid levde vi mellom- og søreuropa og sannynligvis lenger nord før den istida igjen. Under istiden åt vi nok generelt mer frukt, bær og rotfrukter, mens etter og fram til jordbruksrevolusjonen spiste vi mindre.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen, jeg? Da det var iskappe her var de tempererte områdene lenger sør enn i dag? Kanskje jeg ikke skulle skrevet "breddegrader" men heller "tempererte klimasoner"? Såvidt jeg husker er dett en kjennsgjerning at minnesket fulgte iskappen nordover.

Uansett. Jeg kan iallfall vise fram den posten som har dannet grunnlaget for mitt syn på fruktose:
http://primalmeded.com/2011/05/03/forbidden-fructose/

Den artikkelen summerer opp og tar tak i alt jeg har funnet "vanskelig" med
påstanden om at alt som inneholder fruktose ikke skal spises.