|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av langaard, her.
Kan cellulitter (krøllete kropp) bli bedre på lavkarbo?
Jeg vil si "ja, men det tar LANG tid". Lang tid fordi jeg tror det ikke bare forutsetter tømming av fettcellene, men også vente til de dør og ikke blir erstattet av nye.
Før trodde man at man "satte" antall fettceller enten i tenårene, eller "på høyeste fettnivå i kroppen"... nå er man ikke så sikker på at det stemmer lenger.
For min egen del (nå 60, har vært 85 som 19åring, så ned til 62-ish og opp til 75 før nå (endelig!?) igjen).kan jeg heldigvis si at jeg ikke har celulittmengden fra da jeg var på vei ned fra 85... Ikke fra 75 heller og det siste er bare et lite år siden.
Skal jeg si hva jeg tror så er det at "godt fett" (da mener jeg ikke industrialiserte frøoljer utenom kaldpresset oliven- eller rapsolje, men mer kokosfett og dyrefett og meierismør) har mye å si for å kvitte seg med dem. Jeg *tror* celulitter har mye med slaggstoffer å gjøre slik at de lettere blir borte med "ordentlig" mat og rene produkter. Vi vet så lite om hva alle tilsetningsstoffer gjør med oss på lang sikt....