Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-11, 16:12   #2098
Budeiea995
Medlem

Budeiea995 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Glemte jo svare på en ting da...
Ja, Stevia er en urt som er mange ganger søtere enn sukker. Faktisk opp til 300 ganger!!!
Det er jo en plante og dermed ingen karber.

"sukkeret" var tidligere lov som tilsettning i mat i USA, men ble av grunner som at "ingen vet med sikkerhet hva slags langtidsvirkning stevia har" byttet de ut Stevia med Aspartan og andre tilsettningstoffer (som man jo vet langtidsvirkningen av)

I Norge er det lov å selge som det er, men ikke å blandes i næringmidler for salg. Prisen i Norge er og helt vanvittig og jeg har bare funnet det veldig utblandet, men unnskyldninger som om at det er vanskelig å dosere...

Det kjempes med å få det lovlig i Europa og det er det bare å krysse fingrene for. En smart sak skrev en plass at om det hadde vært rørsukker som lå på blokka, med alle de bivirkningene vi kjenner til i dag, ville det blitt sammenliknet med heroin og strengt forbudt!

På NRK nett-tv så jeg ett spennende program om akkurat sukker. Så det tilfeligvis i dag morges, men husker ikke hva set het. Handler om sukkerets historie. Skal se om jeg kan finne det igjen.
De kunne fortelle at en gjennomsnitttsamerikaner får i seg 50 ss sukker om dagen!!!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat