Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-11, 09:22   #142
LadyLike
Gjest

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Naxos70, her.

Er det ikke noe som heter "ikke liker"??? Kom og besøk meg! Ungene hyler "liker ikke" før de engang har sett ppå hva de får servert. Faren er i grunnen veldig sær han også så jeg ser jo hvor de har fått det fra. Men det er umulig å lage noe nytt der i gården altså! En gang lagde jeg betasuppe, og nei de skulle IKKE smake!! Så ble det nå likevel til at de smakte og da fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg lage oftere! Så neste gang var det samme trallen og da fikk vi de ikke til å smake engang... (er litt sliten av det der ettersom jeg spiser det meste) Nå er jeg jo litt heldig ettersom samboeren er med på dette opplegget også, så når vi er alene, som nå, så lager vi det som passer oss!

Jeg har vel ikke så mye middag i frysern egentlig. Har endel fisk men det er jo bare sunt :-)

Huff, det må være slitsomt. Spesielt om far er like kresen, det smitter jo over på barna.

hos oss er 3åringen begynt å bli "kresen", eller hun sier at hun ikke liker det før hun har smakt. Men hos oss er regelen: du MÅ smake, men det er lov å ikke like. Det ender som oftest opp med at hun spiser alikevel.

har også funnet ut av at hvis hun MÅ bli sittende til alle er ferdig, så spiser hun gjerne både 1, 2 og 3 biter til bare fordi det er kjedelig å sitte og vente

Jeg nekter også å lage annen mat enn hva JEG har lyst på. Så lenge jeg er den som lager middag, må de spise det som kommer på bordet. Men jeg prøver alltid å lage noe som jeg vet de liker. Altså, hvis jeg lager en ny rett, så lager jeg alltid noe tilbehør som de liker. Slik at det er minst 1 ting de spiser og resten kan de smake på.

(nå vet jeg ikke om denne taktikken går opp før ungene er eldre, men det funka på meg og mine 2 søsken når min mor gjorde det slik)

Svar med sitat