|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Hehe, takk, men jeg tror ikke det hjelper. Jeg liker jo så godt å sitter og klusse på disse kvitteringene, jeg. Jeg er så umåderne!
Men jeg vil fortsatt ha hjelp til å forstå Keno ... 
Sitat:
Keno er et oddsbasert tallspill med trekning hver dag – hele året. Det går ut på å velge ut de tallene man tror blir trukket ut. Man kan velge fra 2 til 10 tall, og i hver trekning trekkes det ut 20 tall fra hele utvalget på 70 tall.
Premien er bestemt på forhånd, for i Keno er det fastsatt hvor mye du får igjen ved et bestemt antall riktige tall. Dette kalles faste odds, og du vil kjenne det igjen fra Oddsen. Oddsen ganges med rekkepris (valgfri fra 5 til 100 kroner) for å få premien i kroner.
Hvor mye du vinner avhenger av hvor mange tall du valgte å spille på, og på hvor mange tall du fikk riktig. Velger du å spille på for eksempel seks tall, får du premie om du har 6, 5, 4 eller 3 rette. Premien er større jo flere tall du får rett.
Den høyeste premien er hvis du får inn 10 tall på Keno-nivå 10. Det gir odds 200.000. Dersom du har valgt en rekkepris på 100 kroner, betyr det en premie på 20 millioner kroner (200.000 x 100 kroner).
(dette er tatt fra norsk tipping) Er det ikke slik at man ser hvor mange man har krysset av, av de tallene som er trukket ut, slik aom ved feks Lotto? Jeg har ikke prøvd Keno selv, men trodde det var slik. Håper du vant noe 
|