Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 19:30   #28
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av comida, her.

Nei, jeg mente virkelig forståelig - jeg tenker meg at fettforbrenningen ikke går raskt nok i fht å forsyne muskler med energi under høyintensiv trening på grensen til det anaerobe. Og dersom man skal tro det som beskrives i treningsopplegg virker det som de fleste som f. eks. driver konkurranseidrett der utholdenhet er viktig (lange sykkelritt/skiløp/løp) velger å fylle på energilagrene med karbohydrater de siste døgnene før konkurranse. Jeg driver imidlertid ikke denne form for fysisk utmattelse (da hadde jeg neppe vært her inne...) og trening var også uproblematisk for meg på ketolyse og aldri noe argument i mot lavkarbo. Må innrømme at det høres fryktelig behagelig ut å spise seg muskuløs

Bjørn Ferry, feks, ble olympisk mester i skiskyting, på lavkarbo

Han har forøvrig gitt ut en bok, (google er din venn, om du ikke har ICE som meg ), kan kanskje være av interesse? Om ikke annet er det jo litt arig å se at gamle "må fylle opp karbo-lagrene før prestasjon"-mytene nå avlives

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat