Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-11, 23:32   #16
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av comida, her.

Gjelder dette uansett trening? Høy intensiv trening også? Leste i dr. Torkil sin bok at man må regne med dårligere fysisk yteevne på lavkarbo. Jeg trente omtrent som normalt når jeg forsøkte ketolyse, merket bare at løping > 30 min om gangen var utfordrende - men kanskje av andre grunner enn kostholdet Det må jo være vanskelig for kroppen å yte max på fettforbrenning, så for meg hørtes det Uforståelig ut.

????? Du mener Uforståelig, ikke sant?

Det er bare i begynnelsen (første månedene) det kan være lurt å ta det med ro intil kroppen har fått vent seg til å bruke ketoner som brennstoff...

Noen (som meg) bygger muskler bare ved å sitte i stolen og spise lavkarbo Det gjorde jeg i et halvt år ca. til jeg hadde gått ned omtrent det jeg skulle, deretter begynte jeg å trene en periode. Jeg bygger mer ved å trene litt, noe jeg har begynt med nå igjen - måtte roe ned etter at jeg fikk så enormt med magemuskler at det var direkte stygt....Nå trener jeg andre muskler og lar magen være i fred.....

Jo, en kan trene hardt på lavkarbo, en har enormt med utholdenhet og en går liksom aldri tom....På høykarbo kan/kunne jeg ikke trene i det hele tatt, blir/ble skjelven og matt og må hvile i tide og utide.....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat