|
Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med
Opprinnelig lagt inn av Naxos70, her.
Hei igjen!
Nei, det er lite trening på meg for tiden, blir mest nattlige aktiviteter.. :-) Må prøve å komme meg ut mer på kveldene, men det er så mye annet som skal gjøres, og jeg har lange dager på jobb (pendler). Så tiden strekker ikke helt til. Er imponert over de som uansett tidsnød greier å finne tid til trening. Nå har vi heller ikke vært så heldige med været i sommer, og det frister ikke noe særlig med fjelltur i øsende regn.
Nå er det tid for frokost, og jeg lurer på hva jeg skal finne på... Har tatt med meg brødskiver hjemmefra (ettersom jeg startet med dette i går så var ikke valgmulighetene så mange akkurat), men jeg skal se hva de har på butikken. Greidde oss rimelig bra i går (hipp hurra for at samboeren er med på dette også), ble bare litt plommegrøt som kanskje ødela litt... Men jeg hadde laga den kvelden før (da hadde vi ikke planlagt lavkarbo) så da måtte vi nesten spise litt. Ha en fin dag alle sammen!
Nå vet jeg ikke hva du liker, men jeg liker å spise følgende til frokost på jobben (hvis jeg ikke rekker frokost hjemme):
1/2 boks tunfisk i olje
salt/pepper
sitron
majones
10skiver agurk(nei jeg teller dem ikke, men sånn ca 10 skiver pleier det å bli).
en dæsj rømme
Har altså salt/pepper og sitron over tunfisken før jeg tar majones på toppen
legger agurkskivene ved siden av sammen med en dæsj rømme. Blir god og mett helt til kokka 12 og vi skal spise lunsj.
Prøv å tenke mye fett og spis sakte, slik rekker kroppen å bli mett selv om du spiser mindre i mengde.
Ellers pleier jeg å lage en shake om morran av følgende:
1/3 boks creme fraish
(2ss tyrkisk yoghurt hvis du vil, jeg pleier å droppe dette)
1dl fløte ( eventuelt mer/mindre alt hva du liker)
2 ss av (linfrø, solsikkekjærner)
liten håndfull frosne bringebær
1 egg (ukokt, det smaker du ikke)
1 ss cocosa
10 stk valnøtter
(noen har også 2 ss Udos Choise inni blandingen, jeg tar den heller utenom).
Miks godt sammen (jeg bruker en stavmikser) og drikk. Jeg pleier å være mett til klokka 14 på dette (hvis jeg spiser det kl 7). Det er litt spesielt i starten, men det funker!
|