|
Sv: PCOS skravletråd
Opprinnelig lagt inn av frkfräken, her.
Men lurer på: hvor ofte tar dere blodprøver og sjekker ymse nivåer? Altså, hvor lang tid kan det ta før lavkarboen vil påvirke hormon- og insulinnivåer? Går jo ut i fra at dette er individuelt fra person til person, men jeg synes det hadde vært litt spenndende å få tatt en blodprøve for å se hvor spesielt hormonnivåene ligger nå, om de har endret seg...
Når jeg begynte på metformin for å prøve å bli gravid så var jeg inne til blodprøve hver måned, men denne gangen har jeg ikke avtalt noe nå når vi ble enig om at jeg skulle begynne på lavkarbo.
Dette kan ha noe med å gjøre at vi ikke er prøvere nå da. Hadde vi det vært hadde vi nok avtalt et "program" for oppfølging. 
Vist du ønsker å få en oppfølging så ville jeg ringt legen og hørt om du kunne få det.
Nå er planen min bare å se månedene fremover hvordan kostholde og vektreduksjonen påvirker mensen og slikt.
Jeg er bare vant med å ha mensen 1-4 ganger i året og ingen EL. Blir den mer regelmessig eller jeg skulle ha en EL eller flere så er jeg veldig fornøyd. 
Men denne helgen trakket jeg litt feil i kostholde. 
Jeg har ikke spist høykarbo akkuratt, men aaaaaalt for mye "lavkarbo" som endte med at jeg fikk i meg alt for mye karbohydrater i forhold til vanlig.
Reaksjonen var mage smerter, slapphet og utrooolig oppblåst mage. 
Så nå tar det vel noen dager før jeg er tilbake i gamet. 
Men om noe så har jeg i hvert fall mindre lyst til å skjeie ut nå.