Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-11, 14:45   #16
blond&bli
Juniormedlem

blond&bli sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sortland
blond&bli er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort i min situasjon? Trenger gode råd

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Helt enig! Det er en del her inne som liksom lett henslengt sier at "maten betyr ingenting for meg, jeg bare slenger i meg noe når jeg er sulten, utover det bryr ikke mat meg i det hele tatt" og det høres nitrist ut i mine ører! Noen ganger gjør jo jeg også det, men jeg synes det er veldig kos og også litt viktig å kunne glede seg ekstra over litt ekstra god mat, noe ekstra godt og også litt godteri innimellom.

Det er da noe ekstra med en skål nyplukkede bær med sukker (eller en sukkererstatnig) og fløte på f.eks.

Du ser forøvrig helt nydelig ut og vekt og høyde høres ut til å være helt perfekte i forhold til hverandre. Det virker også som du egentlig har et fornuftig syn på hva som er et sunt og fornuftig kosthold så dette går nok veldig bra det tenker jeg. Og om 20 år ser du på bilder fra nå og tenker at "hva i all verden tenkte jeg på, jeg var jo helt nydelig!" Kos deg og god sommer!

Hvorfor selger de popkorn på kino, hvorfor lager de kaker i bursdag og konfirmasjon? Hvorfor lager en stor andel av familier taco og pizza på lørdager? Jo for at god mat er spesielt godt i gode stunder helg=pizza,ferie=is,=bursdag=kake! Er man på ferie hver dag ? Nei! det er dette med å kunne skille mellom hverdag og "høytid". Jula hadde nok ikke blitt den samme uten godtalesten,mandarinene, den gode kaka til bestemor osv. du skjønner. Jeg vil tro at det er hva du spiser resten av året, i hverdagen som spiller den store rollen! Så tror jeg man må ha en BRA god selvkontroll å psyke for og aldri noen sinne igjen kunne spise AKKURAT det man vil en dag.

Åh, bær med fløte eller krem <3 Det er så godt! Jeg bruker litt søt stoff i kremen, den blir kjempegod!

Tusen takk!
Jeg har nok lest så mye om kosthold å føler jeg har såpass kunnskap om det at jeg vet at det ikke hjelper å sulte seg å ødelegge forbrenningen, noe man faktisk kan risikere å bli overvektig av! Det er noe jeg rett å slett ikke tør å utsette kroppen min for!

Det er derfor lavkarbo høres så bra ut, siden jeg ikke er nødt til å spise lite og ofte men akkurat når det passer meg og til jeg blir mett, jeg har perioder jeg kun klarer på to måltider dagen også forsvinner ikke musklene heller når man går ned i vekt!

Takk igjen, det varmer å høre slikt. Suger det til meg å bruker det som en byggesten til selvtilliten min

Koooooos deg i sommer du å !