|
Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?
Klar du kan være her Lil@! Jo flere jo bedre!
Jeg har sniktittet på vekta i dag. Tante rød kom onsdag og holdt igjen på alt. I dag har ting normalisert seg litt og det merkes godt på både psyke og kropp. Deilig.
Jeg har tatt av mine første 5 kilo!!!! 
Kommende søndag er det 4 uker siden jeg startet. I løpet av disse fire ukene har jeg vært en uke på ferie også. Jeg er storfornøyd!!! I tillegg er altså tante rød til stede med brask og bram, så jeg gleder meg til søndag hvor det på dagen er 4 uker siden jeg startet opp.
Vekta er en ting. Det er på mange flere måter jeg merker at det skjer endringer i min kropp. Endringer jeg liker.
Etter de første 10-12 dagene som var ganske tunge, så har det kun gått en vei. Jeg har mindre smerter. (Har diagnose hvor smerter i muskler- og skjelett står sentralt). Jeg sover bedre. Døgnrytmen er mer normal igjen. Blir trett til ok tid på kvelden og føler meg noe mer uthvilt om morgenen. Dette i seg selv er en stor gevinst mtp diagnosen hvor akkurat dette står sentralt som et stort problem. Kroppen min er mer regulert. Jeg er ALDRI sulten og søtsuget er borte vekk. Dette kommer fra en dame som alltid hadde en hånd mot snopskuffen og som spiste sjokolade daglig.
Jeg kjenner godt at blodsukkeret er vel regulert. Ingen opp- og nedturer. Jeg storkoser meg med maten. Etter åresvis med kaloritelling og lettprodukter hvor fokuset var fett, så er det som en stor gave å slippe det styret og faktisk ha tilegnet seg kunnskap om hvorfor det er feil!
Jeg har lest mine bøker. Anbefaler varmt Frisk med lavkarbo av Dr. Hexeberg og Matvarerevolusjonen av en eller annen svensk mann som jeg ikke husker i farten. Jeg har kjøpt meg kokebøker og synes det er en spennende verden jeg har gått inn i.
I tillegg lagde jeg nannahs knekkeebrød forrige dagen og igjen i går og nam nam!!! 
SÅ ja... det er en glad og fornøyd Lindemor som herved ønsker alle en riktig god helg!
|