|
Sv: Tror ikke lavkarbo virker på meg.
Jeg tenker at det er lettere å legge om kosten når man har lest seg til litt kunskap og vet hva man gjør. Det er lettere å spise riktig og variert nok mat, og det er lettere å holde oppe motivasjonen når det butter i mot, fordi man da vet mer hva karbohydratene gjør med kroppen.
I tillegg kan det være lurt å legge en plan og skrive ned en plass. F.eks en journal her.
Skriv ned hvilke mål du har med å legge om kosten, og hvilke virkemidler du tenker å bruke for å komme dit.
Hvis du ikke er vant til å lese mye informasjon og trekke ut det relevante, og heller ikke så bevandret på kjøkkenet vil jeg som de andre anbefale deg å velge deg ut en kostholdsrettning og følge den i hvertfall til du er blitt trygg på maten og hva den gjør med kroppen din.
Som et siste råd vil jeg anbefale å ikke starte så drastisk som du har gjort. Vi er mange som ikke går på ketolyse men som allikevel går ned og har helsegevinster av det. Jeg tror det er større sjanse for å sprekke og falle tilbake til gamle vaner når du går ut så drastisk som du virker å gjøre, uten å ha bakgrunnskunnskap og kosterfaring.
|