Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-11, 19:09   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge skal jeg være energiløs?

Opprinnelig lagt inn av grønnsak, her.

Det ser jo ut til at denne kuren ikke er så rosenrød som han der Torkil og andre gir utrykk for. Det vikrer iallefall som om det er mange av oss som sliter med mangel på energi og overskudd.
For meg er dette en slankekur, ikke en varig kostholdsendring. Dvs jeg vil nok bli mer lavkarbo framover men ikke så ekstrem som nå.

Jeg registrer også at mange går relativt treigt ned i vekt i forhold til de som feks går på nutrilett og lignende. For meg er det enkelt, hvis denne slappheten ikke går over skifter jeg over til pulver eller andre formerfor slanking slik at jeg er garantert å gå ned masse på kort tid. Vektnedgangen har flatet ut for meg nå og jeg ser ingen grunn til å fortsette hvis jeg kan være like slapp på andre kurer og gå ned mere.

Du velger selvfølgelig selv hva du ønsker og spise - men de aller fleste av oss her inne spiser lavkarbo fordi det gir store helsemessige fordeler forutenom vekttap. Lavkarbo er ikke en kortsiktig slankekur for de fleste her inne

De aller fleste som har lav vektnedgang, har det av en grunn. De spiser altfor mye eller altfor lite mat, gjerne for lite fett. Mange er også ganske så normalvektige og ikke spesielt insulinresistente - disse tåler i større grad større mengder kh i dagsinntak. Infeksjoner og sykdommer kan også gjøre at vekttapet blir mindre enn ønsket. Ta med at svært svært mange av oss her inne som opplever lavt vekttap OGSÅ har hatt problemer med og gå ned på lavkalorikurer, og istedet for å sulte kroppen resten av livet har valgt et kosthold som fører til generelt bedre helse.

Lavkarbo bedrer symptomer på et stort antall kroniske sykdommer, dia1 og 2, pcos, lavt stoffskifte og autoimmune sykdommer som chrons og ulcerøs colitt. Mange med svingende blodsukker og med det voldsomme humørsvingninger har også fått bedring i hverdagslivet sitt.

Pulverkurer er sultekurer - og det kan være greit og vite ulempene ved slike kurer. Vi er et stort antall her inne som har forsøkt lavkalori og pulverkurer i mange år, gjerne tiår - med den eneste effekten at vi har gått OPP i vekt etter avsluttet kur.

Lavkarbo er en livsstil - og siden vi har forskjellige kropper - vil det være forskjellige kh-inntak som er optimalt for den enkelte.
Lavkarbo stabiliserer hormonbalansen, og setter i gang fettforbrenningen.

Lavkarbo er ikke en quick-fix når det gjelder overvekt - men hjelper enormt mange som har forsøkt NOK sultekurer a la GR og nutrilett til å endelig kunne spise seg ordentlig mett på næringssrik mat uten og måtte sulte.

Hvis du kun har tenkt og bruke lavkarbo som en slankekur - vil jeg fraråde det. Lavkarbo og "normalt" kosthold fungerer så forskjellig for kroppen at det kan bli mye stress av det. Er du ikke svært overvektig, kan du like greit spise litt mindre mat og øke treningen for å oppnå ønsket kropp

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat