|
Sv: Pizzabunn fra Lavkarbohuset - anbefales!
Okei, her er min mening om bunnen:
At det står på pakken "kan inneholde spor av soya" får meg til å steile litt. Jeg er ikke soyaens største fan, og da jeg tømte posen med miksen i bollen og så at den ser ut som soyamel så ble jeg ikke helt overfornøyd.
Når jeg blanda miksen med vann og gjær ble jeg faktisk overraska over hvor klissete blandinga ble og vurderte nesten å ha mer glutenmel i den for å få den til å bli deig.
Deigen skal legges tynt på en bakeplate med bakepapir på. Jeg la deigklumpen på ett bakepapir og la ett annet bakepapir over for å kjevle den ut og får den jevn. Skal du gjøre dette vil jeg anbefale å ha litt olje på bakepapiret først så slipper du at deigen sitter fast i kjevlearket. Liker du tynn bunn så pass på å kjevle den tynn, ettersom deigen faktisk hever seg betraktelig. Jeg kunne sikkert fått dobbel så stor pizza om jeg kjevla min tynnere.
Ha tomatsaus og fyll på med en gang før man setter pizzaen til heving står det i oppskrifta. Jeg vet ikke helt, men jeg følte at denne bunnen kanskje burde vært stekt i 10 minutter eller noe før man hadde fyll på. Tomatsausen trakk ned i bunnen min og det tror jeg man unngår med å pre-steke bunnen litt først.
Jeg mener også at det skal være mulig å kunne ha urter og kanskje ost i denne bunnen for å få mer smak i den. Selve smaken i bunnen er helt okei. Pizzabunner pleier jo ikke å smake så forferdelig mye og det gjør heller ikke denne . Den blir sprø får normal bunn-konsistens.
|