Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-11, 23:18   #1867
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Godt spørsmål!
Jeg har laget denne på diett.no:
100 g - Mandelmel
50 g - Fiberhusk
100 g - Philadelphia natuell, Kraft
4 L (large) - Egg, rå
20 g - SUKRIN
75 g - Ekte Meierismør TINE
10 g - Splenda

Blir 12 store eller 24 små muffins. Kan godt halvere oppskriften hvis du vil lage færre. Jeg har byttet ut noe sukrin med splenda, for da blir det ikke sånn "kald"-smak. 1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør. OBS! IKKE smelt smøret først. Bare romtemperet i terninger. 6 egg vispes i den porøse massen Tilsett 200 gram philadelphiaost, 1,5 ts vanilje (jeg brukte vaniljedråper) 3 ts bakepulver, en halv dl fiberhusk og 2 dl mandelmel. Stekes ca 25 min på 200 grader. FØLG med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er perfekt. Kan også brukes som dessert med krem og bær på toppen, eller du kan fylle de med bær o.l. Kan fryses!

Men duuuu, det står ikke samme i oppskriften som det du har lagt inn der Og hvordan er forholdet mellom dl/vekt mandelmel? er 2dl=100g? Igjen spør jeg bare fordi jeg lurer og ikke har tenkt på å veie selv altså... Kan jo alltids gå på kjøkkenet å helle ut for å veie og så hive oppi posen igjen så klart men Jeg lurer på om jeg bare skal tenke ca 1g KH per stk så jeg er heeelt sikker på at jeg ikkeundervurderer de jeg Lat jeg? Neeeei

Jeg er spent selv jeg Bente!=) Udo'sen synes jeg gikk helt fint igrunn.. Smakte ikke godt, men brakk meg ikke liksom... Minte meg nesten om no sånn smak jeg har kjent i lavkalori-shake

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat