|
Sv: Brød fra lavkarbohuset
Jeg har også fått æren av å prøve ut dette brødet!! 
Jeg er en elendig baker, og må bare si at jeg har aldri før fått et lavkarbobrød eller vanlig brød til å se ut som et brød når jeg har bakt det. Ikke har det blitt noe godt heller!
Men denne mixen ble fin deig, lett å lage, og det heva, og det lukta godt i ovnen og da det var ferdig så det ut som et perfekt brød. Jeg ble så stolt at jeg tok bilder, som forøvrig ligger på telefonen. Kanskje jeg får lagt dem inn? Synes brødet var litt bløtt på konsistens og småseigt, men ellers helt bra på smak. Jeg har ekstremt høye forventninger til smak på brød, fordi jeg egentlig ikke liker vanlig brød heller, men det er absolutt en perfekt brøderstatning for oss lavkarbere som er elendige til å bake! Jeg frøys ned resten av brødet etter jeg laga det, har ikke tatt opp og smakt på det i ettertid, men kommer med oppdatering når jeg gjør så! Ser for meg at konsistensen blir bedre etter frysing og ved eventuell bruk av brødristeren.
Jeg fulgte heller ikke tipset om 50 g ekstra frø etter behag for å få en fastere konsistens, så det er nok ganske selvforskyldt det også. Sånn går det. Dersom noen har BAKING FOR DUMMIES, så kan jeg kjøpe 

|