|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av bente1, her.
Heheh, skal visst det ja, det er derfor det er litt styr med hjemmelaget is...
Ble så fristet til å prøve meg med en sånn automatisk ismaskin - den fryser den selv, så en trenger ikke fryse bollen først, så jeg gikk akkurat inn og bestilte denne: http://www.tretti.no/husholdningsapp...isinart-ice40e
Tar sjansen siden den bare kostet 1000kr. Skal gi rapport om den er bra eller ikke
Gleder meg til rapport=) Leste akkurat et tips om å la isen fryse først i en times tid, så røre godt rundt i det i midten som da ikke er fryst ofr at den skulle bli mer luftig - DET skal jeg prøve neste gang + røre litt underveis Heldigvis er jeg ikke så kravstor på isen min, så den som er i frysen går glatt ned den og ja
Noe helt annet... Når jeg klipte plenen istad (ganske traumatisk opplevelse for meg det her, HAT over alle innsekter/dyr som summer/kryper/hopper eller hva som helst) så var det ikke nok med alle de forferdelige vanlige dyrene (veps, bier, humler, biller, edderkopper, gresshopper++) som befinner seg rundt om i enger (ja, for etter googling om det her kan hagen min faktisk sammenlignes med en eng med prestekrager, sukkertopper, løvetenner og en hel del andre vekster jeg ikke kan navnet på + ekstreeemt med mose innimellom).. Det var i tillegg MANGE (telte hvertfall 8-9 stk) maurtuer (de går sikkert langt nedover i jorden, og de kan få være der om de vil... men å lage jordhauger i hagen min med ekle egg+++ inni, DET er ikke greit) FORFERDELIGE ekle, stygge, grusomme små rødbrune jæv..r som har angripi hagen min og slått seg skikkelig til rette Jeg er som dere sikkert skjønner litt over middels panisk når det gjelder sånt no, så å klippe plenen mens jeg nekter å tråkke på de greiene der (heeelt overbevist om at de angriper/klatrer opp på meg ved første mulighet), det var ikke lett... Det var bare en myggsak (kan ha vært noe annet, den ble ikke studert før den var mos utover leggen min) som klarte å stikke meg da, heldigvis, alt annet har jeg kommet meg helskinnet igjennom - tror jeg.. Men kjære vene så grusomt det var.. Jeg hopper jo rundt hit og dit og fiker til meg selv både her og der fordi jeg tror det er noe på meg hele tiden... Stort sett er det bare håret mitt som flytter seg litt og kommer innat huden på en ny plass, men jeg, PANISK! Må ha vært et syn det der Jeg er sååå glad for at det er overstått og at det blir en stund til neste gang.. Jeg har også lært at å vente til plenen er tørr for å klippe (innenfor en viss grense såklart ) er baaare tull, jeg klipper mye heller en fuktig plen enn å komme oppi den situasjonen der igjen med aaaalt for mange bugs 
Det var dagens utblåsning herfra.. Jeg hater at jeg er plaga med sånne "urasjonelle redsler" som mamma kaller det, men sånn er det nå bare og møtet med den forferdelige innsektsverden er over for en liten stund i alle fall 

|