Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-11, 15:18   #1838
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Er det noen av dere som har en ide om hvordan man lager strawberry daquiries på lavkarbovis?

I morgen er jeg ferdig på jobb rundt klokka 12, og det hadde vært sååå deilig å ligge ved bassengkanten med en drink i hånda!

Nå er vi straks ferdige, og jeg skla innom matbutikken og handle inn det jeg trenger til lavkarbolasagne. Lavkarbokosthold har gjort at jeg har oppdaget at squash faktisk er godt. Skikkelig godt. Det samme med aubergine. Vi burde spise mer av det, altså! Nam!

Lavkarbo Daiquiri er vel litt vanskelig sånn i utgangspunktet siden du trenger en del jordbær og fort kommer litt høyt på karb av det, MEN: Bruk kun ferske, evt bare noen frosne jordbær( vil bli veeeldig tykt med bare frosne) og ikke spe ut med essens, tilsett en god del isbiter (de vil gi litt "fylde" ), hiv oppi ønsket mengde blank rom ( gjør seg best i daiquiri, mener jeg hvertfall) og knus i blender til du ser mannen med ljåen Husk at når du kjører blenderen lenge av gangen vil isbitene flyte oppå resten og dette ned igjen når du stopper den, så du må kjøre den litt og litt eller holde den på skrå for at knivbladene skal treffe de bitene=) Spe evt på med sprite zero hvis du vil ha litt ekstra smak i den (Personlig synes jeg den best "naturell" ) Lykke til=)

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Smaken på hjemmelaget is er uslåelig synes jeg også, men enig i at den fort blir litt hard og kompakte - selv om man går og rører i den mens den fryser inn. Jeg har en ismaskin, men pga at jeg ikke har så stor plass i fryseren, kan jeg ikke oppbevare den skåla der, glemmer å planlegge for det og sette den inn, og dermed blir den nesten aldri brukt Men nå ser jeg at prisen på en del automatiske ismaskiner har gått ganske mye ned, så lurte veldig på om jeg skulle investere i en sånn. Noen som har noen erfaring med dem (den billige typen altså....)?

Nå må jeg le litt her, skulle jeg røre underveis? Ikke rart min blei hard da
Jeg husker det var noen her som hadde kjøpt ismaskin, men hvem var det? Var det deg Foksy? Eller kanskje Appelsinpiken? Og har du(hvem enn det var) fått prøvd den enda?=)

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat