Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-11, 18:39   #1826
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine skrev:
Ha ha ha; synes jeg ser deg iledd vinterklærne dine Prutti!!! Du som liker mørket må jo stortrives i Tromsø på vinteren, men hva med sommeren?
Vel, vår, sommer og høst er grusomt. Provoserende grusomt. Folk er så himla glade, positive og forbaska glade i det derre lyset som kommer. Personlig vil jeg spytte på alle som skal ha akkurat det som samtaleemne - fordi det er litt vanskelig å argumentere med akkurat det jeg skriver nå, for man blir "Nemi"-fisert. Tromsø er perfekt.

Og ja Prutti; de siste 15 kg er egentlig ingenting for å regne mot det som har vært. Men desto mer kjærkomne å få bort....
Nemlig. Nå har jeg bestemt meg for å IKKE veie meg før 1. august. Dere må hjelpe meg med den bestemmelsen. Er redd medisindosen må økes om jeg er dum nok til å gå på den.

Takk til dere alle for gode råd! Dessverre er det meste både prøvd, og utprøvd ute særlig godt resultat - siden jeg tar disse grepene nå. Jeg har alltid vært frossen av meg; og rådet om å legge seg i sval seng for å få kroppen til selv å produsere varme fungerer definitivt ikke.... Jeg produserer ikke varme selv dessverre. Hva er det som gjør det? Er det en medisinsk årsak? Så jeg går til sengs - i juli - med varmeflaske og dundyne. Kan neppe være bra! Hvordan er immunforsvaret ditt? Og det etter å ha omtrent tømt varmtvannstanken... Tenk dere hvordan jeg er på vinterstid da.... Skal pusle meg nedover til deg i vinter i hosslestan og ulloshortsen min, varm som en bjørn, og rulle inntil føttene dine

Så når jeg fryser på dagtid slik jeg gjør nå (og har gjort hele veien siden jeg startet på dette i fjor) må jeg prøve å unngå det i fall kroppen tror den lures. Og jeg kan gjerne øke matinntaket; selv om fett av cocosa akkurat nå ikke står øverst på lista. Undrer meg om det å øke matinntaket er så lurt. Prinsippet om å spise når kroppen varsler om behovet for næring, er vel igrunn det beste å gå etter. Skal ikke diktere hvordan du velger gjøre det, noen er jo tross alt avhengige og velrutinerte på frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Jeg er ikke vant til frokost, tildels ikke lunsj heller, så for meg var det kanskje lettere å finne instinktet?
-
Så kjapt over dagens inntak, og har ingen særlige bemerkninger foruten:

Tekaker? Hva er næringsinnholdet per kake? Og hvorfor ikke mer enn én kotelett? Lite mat? Kok deg grøt til kvelds?

Alt i alt blir det for mye kh i dag, men det får våge seg. Hittil har jeg drukket to liter vann + ca 3 kopper te. Både i går og i dag har jeg tatt ett glass pepsi max etter middag; den flaska er tom nå så nå blir det ikke mer før til helga. Er absolutt ikke hoven - bare sulten.... Det romler og kniper i magen. I tidligere slankeliv har jeg forresten fått høre at når det romler slik kan det like gjerne vært pga behov for veske; jeg har derfor prøvd å "drikke det bort", men det hjelper bare noen få minutter.
Kcal-fri saft med JBKM for å tykne væsken litt? Kan jo kanskje gi litt mer fylde og mette mer?

Sitter med en følelse av at jeg bør endre frokosten til noe annet. I helgene spiser jeg hjemmelaget knekkebrød; det holder lenge. Dessverre er det travelt rundt kl 06 her i huset, og knekkebrød tar litt tid å spise. Det er snakk om å få igang fettforbrenningen etter natta ikke sant? Forslag anyone?? Jeg vet om eggekaffen til Prutti; jeg er bare ikke så glad i kaffe og blir fort kvalm om morgenen hvis jeg spiser/drikker noe som jeg blir uvel av; som f..eks kaffe. Skulle jeg vært opp på proteiner også nå den første tiden for å redusere når ting roer seg?? Nei. La proteinene være. Fett opp, karb ned. Istedet for å lage kaffe, hva med en teskje kakaopulver i varm fløte før du heller på eggemelken? Bruker variere (men sier det ikke høyt), i og med at jeg ikke er særlig glad i kaffe selv.

Jeg har definitivt ikke gitt opp! Og ikke skal jeg det heller! Dette ble mye sutter lell men jeg trenger hjelp jeg sånn at jeg ikke kommer skjeivt ut. Denne kroppen må få følelsen av at den får nok mat. Så derfor sender jeg ut et Og jeg svarer med et: <- puff i ræva! Dette skal vi klare.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat