Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-11, 18:01   #1822
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Altså. Dollsine skal ikke stresse seg unødig nå pga. kcal. Det har jeg sagt tidligere også. Nå skal kroppen få en frisk kickstart i r..., så får vi se om kroppen er i stand til å a) kvitte seg med vannet b) fortsette tendensen til nedgang. UTEN å telle de fandens kcal. Jeg er veldig klar over at enkelte må telle kcal i tillegg til ketosen, og ser ikke bort fra at jeg også har blitt en av de. Når man har en 20-30 kg. som skal av, renner det i bunn og grunn av seg selv pga. forbrenning. 8-10-12 kg er igrunn ikke å regne som farlig overvekt. Selv om det er syyyykt irriterende, demotiverende og frustrerende for oss som har nettopp de kiloene. Nuvel. Neste uke tar vi når neste uke står på døren. Her er det om å ta en gang i slengen og sørge for minimalt med stress!
Legg deg pillnaken om kvelden og sørg for å ha en sval temperatur, da vil kroppen oppfatte det som kulde og produsere mer varme. Altså, forbrenningen opprettholdes om natten. Godt råd jeg fikk av fastlegen en gang i tiden. På vinteren sover jeg i ullshorts (av ullundertøy) og singlet, samt rosa hosslester, fryser på lår og legger, rygg og mage - og har en fantastisk vektnedgang. Kan jo være også fordi jeg trives bedre og har det bedre med meg selv i mørket og kulden.

Ha ha ha; synes jeg ser deg iledd vinterklærne dine Prutti!!! Du som liker mørket må jo stortrives i Tromsø på vinteren, men hva med sommeren?

Og ja Prutti; de siste 15 kg er egentlig ingenting for å regne mot det som har vært. Men desto mer kjærkomne å få bort....

Takk til dere alle for gode råd! Dessverre er det meste både prøvd, og utprøvd ute særlig godt resultat - siden jeg tar disse grepene nå. Jeg har alltid vært frossen av meg; og rådet om å legge seg i sval seng for å få kroppen til selv å produsere varme fungerer definitivt ikke.... Jeg produserer ikke varme selv dessverre. Så jeg går til sengs - i juli - med varmeflaske og dundyne. Og det etter å ha omtrent tømt varmtvannstanken... Tenk dere hvordan jeg er på vinterstid da....

Så når jeg fryser på dagtid slik jeg gjør nå (og har gjort hele veien siden jeg startet på dette i fjor) må jeg prøve å unngå det i fall kroppen tror den lures. Og jeg kan gjerne øke matinntaket; selv om fett av cocosa akkurat nå ikke står øverst på lista.

Dere kan jo se hvordan dagens inntak er og gi deres tilbakemelding:
frokost (3 ganger mellom kl 0615 - 10): tilsammen 2,5 tebrød med raust lag av meierismør og enda mer philadelfiaost, agurk og paprika til pynt. 40 g cocosa innimellom og i tillegg.
Sum 70,2 g fett - 8,4 g protein - 3,55 g kh
(uten cocosa: 25 g fett - 8,5 g protein - 3,5 g kh)

Lunsj: kl 11.00: salat av issalat, agurk, fetaost, røkelaks og jukseaioli av majones og olje. Først etter lunsjen føler jeg meg mett.
Sum: 50 g fett - 20,8 g protein - 8,1 g kh

ca kl 1430: resten av tebrødet, dvs 1/2 stk /resten gikk med i morges

Middag kl 1630: en nakkekotelett, mos av blomkål og brokkoli og meierismør (spist for en time siden - og magen romler...)
Sum: 107,6 g fett - 38,8 g protein - 5,8 g kh

Alt i alt blir det for mye kh i dag, men det får våge seg. Hittil har jeg drukket to liter vann + ca 3 kopper te. Både i går og i dag har jeg tatt ett glass pepsi max etter middag; den flaska er tom nå så nå blir det ikke mer før til helga. Er absolutt ikke hoven - bare sulten.... Det romler og kniper i magen. I tidligere slankeliv har jeg forresten fått høre at når det romler slik kan det like gjerne vært pga behov for veske; jeg har derfor prøvd å "drikke det bort", men det hjelper bare noen få minutter.

Sitter med en følelse av at jeg bør endre frokosten til noe annet. I helgene spiser jeg hjemmelaget knekkebrød; det holder lenge. Dessverre er det travelt rundt kl 06 her i huset, og knekkebrød tar litt tid å spise. Det er snakk om å få igang fettforbrenningen etter natta ikke sant? Forslag anyone?? Jeg vet om eggekaffen til Prutti; jeg er bare ikke så glad i kaffe og blir fort kvalm om morgenen hvis jeg spiser/drikker noe som jeg blir uvel av; som f..eks kaffe. Skulle jeg vært opp på proteiner også nå den første tiden for å redusere når ting roer seg??

Tidligere har ett tebrød vært nok til frokost, og da har jeg holdt til ca lunsjtid. Ett nytt tebrød da holdt til kl 1430; da spiste jeg ett til slik at jeg berget til middag kl 1630-1700. Og ja, jeg tar ketolysetilskuddet + trantabletter hver dag.

Jeg går lange turer i helgene, og trener styrke 1-2 ganger/uke. Ikke det mest krevende trimmen, men akkurat passe for meg. Ellers er jeg kontorist og sitter mest i ro på jobb.

Jeg har definitivt ikke gitt opp! Og ikke skal jeg det heller! Dette ble mye sutter lell men jeg trenger hjelp jeg sånn at jeg ikke kommer skjeivt ut. Denne kroppen må få følelsen av at den får nok mat. Så derfor sender jeg ut et

Appelsinpiken: sånn som jeg alltid fryser så er det jeg som burde vært i dine sko... Hadde gladelig jobbet dine dager med maks 5 min i sola bare for å være varm mesteparten av dagen. Du skulle hatt en assistent som laget fersk lavkarbomat og kom ut med til deg. Jeg melder meg veldig frivilling, og kan starte ganske snart. Og forresten...har du sett denne matboksen med kjøleelement? Jeg bor for langt unna Oslo til at jeg har fått sett på den, men jeg tror denne kan være kjekt å ha for deg og meg når jeg kommer nedover - om noen dager

Svar med sitat