|
Sv: Hva er normalt midjemål og vekt for fysisk aktive?
Målet MITT er å kunne leve lengre, og følge mine barn i fysisk aktivitet i større grad enn jeg gjorde da jeg veide 125 kg...
Jeg ønsker å gå gallhøpiggen, kanskje besseggen, jeg ønsker å kunne sitte på ting uten å frykte at det skal knekke, jeg ønsker å ta opp igjen favorittsysslen min med ridning - jeg vil legge til rette for å kunne bli en gammel dame som har barna, og barnebarna rundt meg.
Jeg har ingen ønske om å dø ung av hjerte og karsykdommer - som man er mer disponert for ved overvekt.
Jeg vil kunne løpe maraton - det er det absolutte målet mitt - men det er langt frem.
Først står bryllup for tur, så er det røykeslutt - før jeg kan satse på mer løping. Kondis er nemlig viktig for mange av tingene jeg gjerne vil få til i livet mitt... og den er mangelvare når man røyker.
En annen ting som er viktig for MEG - er at jeg kan se meg i speilet, å være fornøyd med det jeg ser. Ikke se ett 125 kg tungt monster som flyter uttover i alle retninger.
Det er ikke meg - og det er ikke sånn jeg vil leve.
jeg har ingen formening om hvor mange cm jeg skal være her og der.. men jeg vet at jeg ikke stopper før jeg kommer inn i klær som er i passende størrelser, og som åpner verden for å kunne handle i hvilke butikk man VIL - og fortsatt se bra ut.
Jeg har heller ingen formening om hvilken vekt jeg skal ha.. men jeg har ingen mål om å veie 60 kg, jeg tror ikke det er meg det heller. Vi får se.
|