Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 17:48   #75
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. lavkarboshaker

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Men du kan ikke skylde på en shake når du legger på deg, det er ikke pga den du gjør det..

La meg forklare deg litt om hva slike kurer gjør med kroppen. Det være seg shake-kurer, eller suppekurer og andre sultekurer.
Man går ned de første 2-3 ukene, ofte endel vann. Etterhvert begynner kroppen å forstå at her er det ikke mye næring å få, så den begynner å spare på det den har. Hvilket gjør at man slutter å gå ned selv på et veldig lite kaloriinntak (under 500 kcal pr dag er typisk). Før eller senere må man begynne å spise mat igjen, og siden kroppen allerede er i sparemodus vil den legge alt dette rett i lagrene. Desverre sitter denne lærdommen godt i og for hver slik runde blir det vanskeligere å gjenopprette/opprettholde en normal forbrenning. Hvis man i tillegg er insulinresistent (som de fleste overvektige er) vil det være så å si umulig å komme i rett balanse igjen. Mulig du ikke anser dette som en ødelagt forbrenning, men det gjør jeg.