Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 11:46   #6
mayeliz
Medlem

mayeliz sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, og holdningene rundt det

Opprinnelig lagt inn av Veslejenta, her.

...Lavkarbo er et KOSTHOLD, ikke en diett... Og det fokuset er lite her inne.
Jeg har selv gått over til denne måten å "håntere" mitt kosthold på, og siden jeg ER normalvektig får jeg jo hele tiden høre at jeg slett ikke trenger å gå på lavkarbokur.
Jeg er overbevis om at vi kan takk oss selv, alle vi som har lavkarbo som kosthold og livsstil. For de fleste både her inne, og ellers i samfunnet, har tydeligvis fokus på at denne livsstilen er en slankekur

...Husk på dette – vi spiser for å leve, ikke leve for å spise. Det er lov å unne seg karbohydrater dersom man er i festlige anledninger, som store selskaper eller annet. Det er det karbohydrater, etter min mening er ment til...
Klart det er Og det hadde jo vært flott om vi alle hadde et så lite komplisert forhold til mat
Jeg tror faktisk ikke det er mange her inne (eller på andre fora hvor mat/diett/helse er tema) som har et så godt forhold til dette.
De fleste av oss sliter nok med et spisemønster som i første omgang gjorde at vi måtte ty til en eller annen form for "tiltak"

Temaet du binger opp her, er veldig bra. For et ensidig fokus på vektreduksjon og slanking tror jeg vil gjøre at lavkarbo som koshold og livsstil får en laaaang vei å gå, i forhold til annerkjennelse og likeverd med det kostholdet som helsemyndighetene anbefaler

mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat