Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 10:46   #9
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hva putter dere i salaten?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mais stemmer, det bør du ikke spise. Men paprika? Og løk? Hvor har du det fra? Den røde paprikaen, som har mest kh, inneholder fortsatt bare 4,8 gram. Løk har en type karbohydrat (fruktan) som ikke påvirker blodsukkeret. Det kan du trygt spise! Hvitløk også. Oliven, ja! Null kh, sukkerarter, redikker og fetaost, hvitløk -spis i vei!
Jeg vil anbefale deg å se på lista over tillatte grønnsaker for den filosofien du følger (jeg vet ikke helt hva du mener med litt karboredusert Lindberg, egentlig). Lista er som regel laaaaaaaaaaaaaang!

Jeg har ofte laget denne salaten, noe jeg komponerte sammen på måfå før en tur i marka, og den er sabla god:

• Kjøttbiter av nesten en hel grilla kylling
  • 200 gram ekte feta (av geit/sau) skjært i terninger
  • 2 vårløk
  • En halv medium stor rødløk
  • En halv stor rød paprika
  • Et halvt romansalathode
  • Ca en grov neve grønne oliven (så ikke før jeg hadde kjøpt de at de var fylt med paprika, men det spiller nok ikke så stor rolle, jeg skjærte de dessuten i to)
Dressing:
  • Ca en halv dl god olivenolje
  • 3-4 ss eplecideredikk
  • Ca en halv ts salt
  • Fem seks runder med pepperkverna
  • Ca en ts timian
  • Ca en ts basilikum
Rist dressingen i en boks med lokk, og hell over salaten, bland godt.

Angående løk: Hvorfor blir jeg sulten igjen med en gang jeg er ferdig med middags måltidet da? Går og gnager etter noe å spise i flere timer etterpå. Men kutter jeg ut løken så trenger jeg ikke kveldsmat engang

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat