Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 10:18   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva putter dere i salaten?

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Jeg spiser mye salat, og putter alt mulig i den.. Men har i det siste forstått at mye av det jeg putter i salaten er FYY.. Ikke skal man spise paprika, løk inneholder mye karber, samme gjør hvitløk. Mais er fy, og tomater er partystopper.... Hva har dere da i salaten?? Salat med isbergsalat og agurk er ikke så mye å rope hurra for. .

Jeg kunne sikkert ha sitti å bladd opp næringsinnholdet på alle varer jeg kunne tenke meg å putte i, men jeg spør heller dere kloke hoder her inne
Kan jeg spise oliven? sukkererter? redikker? fetaost? marinert hvitløk??

Hva putter DERE i salaten som er lavkarbo vennlig??

Mais stemmer, det bør du ikke spise. Men paprika? Og løk? Hvor har du det fra? Den røde paprikaen, som har mest kh, inneholder fortsatt bare 4,8 gram. Løk har en type karbohydrat (fruktan) som ikke påvirker blodsukkeret. Det kan du trygt spise! Hvitløk også. Oliven, ja! Null kh, sukkerarter, redikker og fetaost, hvitløk -spis i vei!
Jeg vil anbefale deg å se på lista over tillatte grønnsaker for den filosofien du følger (jeg vet ikke helt hva du mener med litt karboredusert Lindberg, egentlig). Lista er som regel laaaaaaaaaaaaaang!

Jeg har ofte laget denne salaten, noe jeg komponerte sammen på måfå før en tur i marka, og den er sabla god:

• Kjøttbiter av nesten en hel grilla kylling
  • 200 gram ekte feta (av geit/sau) skjært i terninger
  • 2 vårløk
  • En halv medium stor rødløk
  • En halv stor rød paprika
  • Et halvt romansalathode
  • Ca en grov neve grønne oliven (så ikke før jeg hadde kjøpt de at de var fylt med paprika, men det spiller nok ikke så stor rolle, jeg skjærte de dessuten i to)
Dressing:
  • Ca en halv dl god olivenolje
  • 3-4 ss eplecideredikk
  • Ca en halv ts salt
  • Fem seks runder med pepperkverna
  • Ca en ts timian
  • Ca en ts basilikum
Rist dressingen i en boks med lokk, og hell over salaten, bland godt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat