|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Ellers har jeg sett en magnesiumdiskusjon her inne. Jeg har ikke tatt noen tilskudd av noe slag - heller ikke magnesium. Jeg ser ikke poeng i å ta magnesium ene og alene fordi det er anbefalt.
Våre kropper er forskjellige - noen må spise under 15 karber for å være i ketose, andre kan spise 50 karber og ha samme effekt på kroppen. Sånn tror jeg det er med magnesium og alle andre stoffer i kroppen også.
Mine bein har det fint, og krangler ikke i det hele tatt. Tror ikke kroppen min har et såå stort magnesiumbehov. Jeg spiser heller ikke såå mye av maten som er kilde til magnesium.
Jeg tror ikke det er særlig mange som spiser magnesium, som gjør det bare fordi det er anbefalt, som du sier. De fleste som har intense kramper og smerter i beina hver natt, vil gjerne prøve noe som hjelper for dette.
Det er nemlig ubeskrivelig vondt og nattesøvnen blir veldig dårlig.
Jeg tror jeg er oppe og står/går minst 8-9 ganger om natten, - da blir en trøtt og sliten !
Har prøvd all verdens kjerringråd + magnesium, men det er ikke blitt særlig bedre.... Men nå vet jeg jo heller ikke hvor lang tid det tar før magnesium virker. Kanskje man må ta det over en tid først !
|