|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
Og så....
Vi jenter/damer er nemlig ofte dårlige på å se vår egen verdi. Vi måler oss i forhold til andre, det være seg barn, kjærester, menn, venner, andre damer osv. Vi må bli flinkere til å se at vi er gull verdt fordi vi er de vi er!
Du har så rett, Dollsine.
Jeg er nærmere 20 enn 30, og har slitt masse med selvtillit. Ser det godt nå når jeg er i Tyrkia. Ser de flotte jentene i bikini med helt fantastiske kropper, og jenter som er så vakre (feks i ansiktet) at jeg hadde gitt mye for å bare ha litt av det. Spesielt om jeg akkurat har sett meg selv i speilet - i et speil av den typen som fanger opp så mye lys at alle ser likbleke ut.
Har allerede bestemt meg for at sånn kan jeg ikke ha det. Hvorfor skal jeg ha det dårlig med meg selv? Det er jo ingen grunn til det!
Jeg ser faktisk bra ut. Jeg har familie og venner som bryr seg om meg. Og jeg har en kjæreste som syns jeg er flott. Hvorfor skal jeg bry meg om at fremmede jenter ser bra ut - for alt jeg vet har de en grusom personlighet!
Men JEG er flott. Jeg har en flott kropp, et vakker ansikt, og personligheten min er det ingen som kan måle seg med! (Jeg sier jo ikke at jeg nødvendigvis er best - men jeg er unik! - og det føles så godt å være one of a kind.)
Dette forteller jeg meg selv hver dag, og selv om det føles rart å tenke det, og det føles innbilsk, så er det faktisk bedre å ta i litt i uttrykkene. Jeg vet jo at dette har hjulpet på selvtilliten, selv om det fremdeles er et stykke på vei å gå. Men; enhver reise starter med det første skrittet.
Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.
God morgen damer! er innom i all hast før jeg drar på jobb. Gid start på dagen med en del vann borte fra i går. NÅ skal det skje. Første delmål er å holde meg til planen. Det neste er å komme under 80 kilo! Ha en super dag!
PS. Bare dager til ferie her og nå....
Heia! Dette klarer du!
--
I går var det siste kvelden min mamma var her nede, så vi var ute å spiste sammen med flere andre norske som bor i leilighetskomplekset. Endte med å skeie ut, så klart. Var litt planlagt, så har ikke dårlig samvittighet.
Har spist riktig hele uka, men i går ble det bittelitt av brødet de serverte før middagen + en is og ikke en, men TO strawberry daquiries. Nammenam!
Fikk ikke vondt i magen eller noe sånt, men det fikk magen til å "slippe taket" litt når vi kom hjem.
Ellers har jeg sett en magnesiumdiskusjon her inne. Jeg har ikke tatt noen tilskudd av noe slag - heller ikke magnesium. Jeg ser ikke poeng i å ta magnesium ene og alene fordi det er anbefalt.
Våre kropper er forskjellige - noen må spise under 15 karber for å være i ketose, andre kan spise 50 karber og ha samme effekt på kroppen. Sånn tror jeg det er med magnesium og alle andre stoffer i kroppen også.
Mine bein har det fint, og krangler ikke i det hele tatt. Tror ikke kroppen min har et såå stort magnesiumbehov. Jeg spiser heller ikke såå mye av maten som er kilde til magnesium.
Jeg hadde et håp om at om man kuttet karbohydrater, så ville man få mindre søtt blod. Det har i så fall ikke myggen i Tyrkia fått meg seg. Herlighet så mye myggstikk!
Fikk anbefalt å ta en zyrtec om dagen, sånn at jeg ikke ville klø så mye, men syns ikke det hjelper. Det hjelper hvertfall ikke nok - myggen her nede klør mer enn de hjemme, og myggen er mindre så den er vanskeligere å se.
Både Zyrtec og kløestillende salve... Tror jeg må på apoteket og spørre om de har noe bedre...

|