Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-11, 22:24   #7
Cookie Monster
Juniormedlem

Cookie Monster sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Drammen
Cookie Monster er på en erverdig vei

Sv: Demotivert og lei!

Takk for svar alle sammen! Det hjelper mye å høre at det ikke er uvanlig! Jeg vet jo at 3-4 uker ikke er så lenge, men jeg syntes det er så rart med bare -2,5 kg når jeg har mistet såpass mye som 16 cm rundt livet! Ikke at jeg klager på det siste altså, jeg har bare veldig lyst til å se et nytt tall på vekta også! Jeg har også tenkt med dette med muskler, men jeg har liksom ikke helt klart å tro på det. Før jeg ble en tjukkas ( ) trente jeg mye, svømming, styrke/kondis minst 5 ganger i uka. Så jeg har liksom ikke helt klart å se for meg at jeg skulle få så mye muskler av å rote rundt i skogen i 3 uker. Uansett hva det er, så får jeg bare holde ut og håpe at det løsner.

Jeg ser forresten på ketolyse som en kur. Det vil si, jeg ser for meg at jeg skal holde meg på ketolyse-kuren en stund, og heller gå over på en annen form for lavkarbo, f. eks Lindberg, når jeg når anbefalt grense for pause eller ønsket vektnedgang. Så jeg er innstilt på en livstilsendring på sikt, men akkurat Ketolysen er nok litt for mager på karber til at jeg kommer til å holde på med det resten av livet. Det er vel heller ikke meningen slik jeg har forstått det. Når jeg får av litt av det overflødige spekket blir det vel forhåpentligvis også lettere å komme i gang med mer trening igjen, så da tåler jeg vel også litt mer karber enn 15 g dagen uten å legge på meg altfor mye. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvor mye jeg skal ned, men det blir nok ganske mye, type 30-40 kg er det optimale.

Men nok en gang, takk for svar og oppmuntringer. Jeg er litt mer motivert igjen! Er det noen som har formening om hvor lenge det er "normalt" at man bare mister cm og ikke kg? Det er ikke for å stresse med det, men heller med tanke på om jeg skulle gjøre noe galt, så hadde det vært greit å vite sånn ca når jeg bør begynne å tenke på å endre noe. Vekta skal jeg også forsøke å sette bort, selv om det føles litt skummelt.

Cookie Monster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat