|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
God formiddag, kjære jenter 
I går gikk jeg på veggen, bror kom hjem med MASSE smågodt, potetgull og smiiiirsj, så ble sittende mellom malestrøkene med kryssord, godter og musikk. Deler av meg er overbevist om at jeg trenger det. Jeg har jo tross alt litt kjærlighetssorg. En annen del av meg tenker at jeg er en pusling, en svak f... som ikke helt ser målet klart, ser ikke mulighetene, alternativene. Ambivalens?
Nuvel, i dag fikk jeg jordbær med fløte til frokost, en kaffekopp med fløte står å venter på meg sammen med kryssordet, og i ettermiddag SKAL jeg grille. Tør ikke si "nå er det i gang", men jeg må være mer konsekvent.
Snart hjem...
til kjære Pruttilutten. Kjærlighetssorg er noe forferdelig dritt!!! Kanskje skulle du bestemme deg for hvor mye tid du skal gi deg selv mhp maten, slik at du ikke går rundt med dårlig samvittighet i tillegg de dagene du spiser ting du ikke hadde tenkt - og så restarter du 100% den dagen du har bestemt deg for det? Min erfaring med trøstespising er at det lett blir en ond sirkel: Først trøstespiser man, og så trøstespiser man enda mer pga at man trøstespiser.... Bestem deg for hvor lang tid du skal gi deg selv, da er det kanskje lettere å komme ut av sirkelen. Personlig merker jeg også at jeg er mer stabil på dette kostholdet, selv om jeg fremdeles har kjærlighetssorg og nedturer er det liksom mer håndterbare nedturer.  
|