Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-11, 11:32   #1737
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Da har jeg lagd yoghurtisen jeg postet her om dagen. Siden Dollsine sa det ble litt mye yoghurt smak, tok jeg en dl mindre yoghurt og en dl mer fløte. Hakket også i litt av sjokoladen jeg lagde i går. Røra smakte bare aldeles nydelig altså, håper den blir like god når den er fryst! Friskere enn vanlig is, jeg kunne godt hatt opprinnelig yoghurtmengde også kjenner jeg, men det kommer jo litt an på hva man liker da

I alle fall en av venninnene mine kommer til middag før vi drar ut i dag, derfor lagde jeg is, må jo ha litt dessert også. Skal serveres med sjokoladesaus laget av den nylagde sjokoladen min. Til middag blir det lavkarbo lasange m salat og t-kaker. Blir de ikke positive til lavkarbo av det, så får det så være
I dag tror jeg jeg lager den t-kakeversonen jeg har prøvd ut før, siden jeg får besøk, men skal definitivt prøve din verson en annen gang, Dollsine, hørtes mer mettende ut. Hvor mange t-kaker får du av den oppskriften?

Ja...sannelig om jeg vet, sist fikk jeg til 51 stk, og da brukte de mengdene som står under her. Jeg bruker å ta en spiseskje med kaldt vann og legge røra på brettet med. Former dem litt, slik at de blir smårunde i formen, og så renner de litt utover og blir fine. Ved å bruke ss blir brødene passe størrelse til meg og min mage. Ferdig stekt veier de da ca +/- 30 gram pr stk. Jeg spiser en pr måltid, og får da 88 kcal, 4,12 protein, 1,17 kh og 6,71 fett pr stk.

75 g - Gresskarkjerner
2 dl - Rømme, seterrømme, 35%
60 g - Fiberhusk, Lindroos
300 g - Philadelphia natuell, Kraft
120 g - Hvetekli
4.5 ts - Bakepulver
75 g - Linfrø
1 dl - Sesamfrø, med skall
12 L (large) - Egg, rå
75 g - Solsikkefrø

Og du Bente...jeg greier ikke lengre å overse at du har laget sjokolade....kan du lenke oppskrifta en gang til??

Svar med sitat