Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-11, 10:43   #1735
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Jeg ser at Nysgjerrig nok har fått svar på spørsmål om cocosa og tekaker; jeg lenker til Lenabeatrices blogg lell; der har hun lagt ut flere oppskrifter på brød. Brødene er, jeg fryser dem ned i poser à 3 eller 4 og tar opp en pose hver dag. På bilferien vår i fjor hadde jeg med noen slike, som ble oppbevart i kjølebagen. Da hadde jeg brød de første dagene, og det var greit.

Jeg har laget min lokale vri på tebrød, med frø og det som bedre er:
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1,5 ss fiberhusk
20 g linfrø
20 g sesamfrø
20 g solsikkekjerner
20 g gresskarkjerner
Ca 30 g kruskakli - til røren blir tykk nok

Pisk egg lett, bland i alt ost og rømme, bland godt og ha i resten. Jeg fant ut at røra ble så fast da den ble stående, og fikk tips om å ha i:

1 egg
1 ts bakepulver
1 ts natron
Evt litt vann

Det fungerte godt, så det har jeg fortsatt med. Deigen settes på bakepapirkledd plate umiddelbart med skje. Stekes ved 175 grader i 20-25 min (eller kortere hvis fargen er gylden)

Og om cocosa; jeg ser dere bruker den i kaffe mv. Jeg tar heller en spiseskje "bar", og et glass iskaldt vann etterpå. Merker lite til kokossmaken/fettet da.

Turbo Cat: følger du denne linken ser du hvordan du finner ut sukkerinnholdet på en vin. MEN! På akkurat denne så står det 3 g/liter på tre-literen - og så står det 0,3 g/liter på flaska. Og begge er av samme årgang - en av dem må være feil da tenker jeg. Men som det sies; 3 g/l er ikke noe å skrike hjem om. Drikker du en hel liter (som er ganske mye), så har du fått i deg 3 gram kh. Da er alkoholen verre..... Husk at kroppen forbrenner alkohol før fett, slik at et stort alkoholinntak stopper/hindrer fettforbrenning. Og at de fleste tåler myyyye mindre på denne kosten enn på vanlig kosthold. Prøv deg frem; drikk vann/farris ved siden av (eller iblandet).

Jeg ser at jeg i går var nede i 15 g kh så det betyr vel at jeg holder på å trappe ned tenker jeg. Dagen i går var en av de bedre, og jeg velger å tro at i dag blir minst like bra! Og dere....denne vinen var god.....frisk, lett å drikke.... Og det sier en ihuga rødvinselsker som ikke trodde det gikk an å drikke annet....

Ha en god lørdag alle sammen!

Svar med sitat