Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-11, 00:28   #1727
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hva er tekaker da? Og når jeg først undres: hva er coscos (tror det er det det heter)?

Nei, ingen fryser. Bilferie - med liten kjølebag..

Her har du oppskriften på t-kakene:
Grove tekaker, Lena Beatrice:
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også) Kruskakli til røren blir tykk nok
1 ts bakepulver
Bland egg, ost, rømme, salt og pofiber til en jevn røre. Trenger ikke piske eggene til eggedosiskonsistens først. Jeg har ikke noe mål på hvor mye kruskakli man skal ha i, tok det på slump. Men rør i litt etter litt til røra blir tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde klikker. Røra SKAL være litt tynn, skal flyte ut litt, men ikke så mye at det blir ei tynn suppe å steke (hvis dere skjønner). Tenk at dere skal ha i så lite kruskakli som mulig. Bakepulveret tilsettes helt til slutt, rett før steking. Stek i ca 15 min på 170 grader

Cocosa er kokosolje, fås kjøpt på helsekost. Fint å bruke i te eller kaffe for å få i seg mer fett. Jeg brukte det også til sjokoladen jeg lagde. Mange som også bruker til å steke i, men der foretrekker jeg smør personlig

Nå er det natta her, sove godt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat