Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-11, 23:18   #191
frkfräken
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 43
frkfräken er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

Denne uken har jeg skjeiet ut en del (vist en kan kalle det det, med kanskje 5-15 karbs mer for dagen).

Men jeg har også begynt å trene. Endelig er kroppen klar.
Jeg trener og selv om jeg tar meg ut alt jeg kan så går det 5 minutter og så er jeg klar for mer. Hehe. Rar følelse.

Jeg har trent 2 ganger denne uken og skal trene i morgen tidlig og jeg har ikke blitt gangsperr en gang.
Vanligvis plar jeg ha vondt i hele kroppen i flere dager etter trening.

Har dette noe med lavkarboen å gjøre, eller?

Men jeg har testet en del mat. Jeg har laget lavkarbo lasagne og det var bare syyykt godt. Til og med sambo som ikke går på lavkarbo digget det og tok opp på flere ganger. Hehe.

Så bra at du har testet ut ny mat!! Den lasagnen høres spennende ut, tror jeg skal teste den til uka Hvilken oppskrift brukte du? Jeg laget rømmegrøt i går, og spiste til lunsj i dag. Sååå godt! Hadde smør, kanel og sukrin på, heller ikke denne gangen merket jeg noe til den isnende følelsen etter sukrinen mange snakker om. I går til dessert laget jeg jordbæris, jeg kjørte frosne jordbær, den dæsj fløte og litt sukrin og vaniljesukker i blenderen og fikk en litt myk softis-variant. Veldig godt

Har skeiet ut i dag, spiste lunsj ute med ei venninne. Jeg bestilte salat, og spiste et lite stykke sjokoladekake til dessert. Det smakte veldig godt, men mest fornøyd er jeg at jeg ikke hadde dårlig samvittighet etterpå. Det var godt å kjenne på at jeg kunne kose meg der og da, og gå tilbake til lavkarbo når jeg kommer hjem. Har ikke hatt noe søtsug ikveld i det hele tatt.

Så flink du er som trener! Det burde jeg gjøre også; her kan vi snakke dårlig samvittighet... Har vært ganske slapp de siste dagene, lurer på om dette er en reaksjon på at jeg har byttet kosthold? Trodde liksom den skulle komme tidligere, er jo tre uker i dag siden jeg gikk over på lavkarbo.

Jobbsituasjonen min endrer seg litt fra høsten av, og da vil jeg ha mer tid til å trene, tenkte jeg skulle melde meg inn på et treningssenter da. Burde begynne å jogge nå i sommer, men kjenner jeg har så dårlig kondis at det er litt pinlig å tenke på at jeg skal begynne å jogge langs veien her og naboene kan se hvor lite jeg orker... Vi drar på ferie i to uker til Frankrike snart, kanskje jeg skulle ta med joggeskoene da og begynne å jogge? Man kommer vel litt på vei i løpet av to uker...?

frkfräken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat