Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-11, 09:39   #54
LittForTung
Seniormedlem

LittForTung sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 47
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juli-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av chippy, her.

Er ingen ekspert men jeg ser at jeg må ha 2500-3500 kalorier om dagen for å "fungere", og da går jeg ikke rundt og er sulten, men til tider kanskje ikke "super mett" heller. Men prøver holde meg der slik at jeg ikke overspiser. Jeg trener ca 3 ganger i uken med 2-4 timers fjellturer hvor jeg iflg pulsklokke forbrenner ca 1500-2000 kalorier.

Merker ingenting på at jeg er slapp, heller tvert imot. Har dog ikke den svære vektnedgangen jeg forventa, men føler meg piggere og "strammere".

Heisann Chippy Jeg er heller ingen ekspert - men nå når jeg går på LCHF, prøver jeg å droppe tankene om kalorier. Jeg spiser da fett og proteiner - og helst ikke karbiser. Jeg tror min karbogrense i forhold til skaldeman 50+ ligger på 24 karbiser om dagen - jeg foretrekker å ligge så nærme null som mulig

Musklene mine hadde ikke taklet fjellturer - ikke nå. Til vanlig klarer jeg det - men nå er kroppen helt rar i forhold til å trene. For din del så bygger du kanskje muskler i tillegg til at du forbrenner fett? I så dall er det ikke rart at du ikke går ned i vekt - og ikke rart at du blir strammere

Lykke til

LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat