|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
God morgen, alle!
Her kommer første oppdatering fra Tyrkia. Helt fantastisk her nede nå. Sitter på balkongen og har akkurat spist frokost - omelett med noe skinkegreier, ost og sopp. Nammenam.
Har hatt flere dager hvor jeg har vært på jobb, men resten av uka er det satt av tid til å ligge ved bassengkanten. Jeg er ikke så veldig glad i sandstrender - sanda er kjempevarm å gå på, så man må bruke sandaler hele tiden, og det kommer sand på alle mulige unevnelige steder!
Nå holder leilighetskompleksets vaktmester på med å vaske rundt bassenget, og det ser ut som at det skal bli en overskyet dag. Men dette er tyrkia, og klokka er bare ni om morgenen. Skyene er borte innen en time! 
Den første morgenen her nede stilte jeg meg på vekta, sånn for å få en oversikt over hvor mye "feil" denne vekta var i forhold til den hjemme. Vekta viste akkurat det samme som vekta hjemme, så forhåpentligvis er det ikke mer enn maks 2-300 gram forskjell - jeg hadde tross alt akkurat hatt en lang reise, og kroppen samler kanskje litt vann på flyturer?
I hvertfall, da jeg veide meg i dag morges, så viste vekta 1,3 kg ned i forhold til hjemmevekta forrige uke og tyrkiavekta på tirsdag morgen. Hurra for meg!
Har ikke klart å holde meg helt i ketose - men det er akkurat i grenseland. Cocosaen har holdt seg hel i bagasjen, så steker alt som skal stekes i cocosa. Tok med den andre varianten cocosa også, men er skeptisk til å bare spise den, siden jeg hører at konsistensen er grusom - men samtidig, her nede er den absolutt flytende. Definitivt over 24 grader også innendørs. Termometeret viser at nå på morgenen er det "bare" 26 grader. Skal følge med på termometeret i løpet av dagen og se hvor varmt det faktisk er.
I kveld skal vi ut på en bestemt restaurant som jeg var på i fjor. Der serverer de en spesiell type kebab med yoghurt som er sååå god. Man får kjempemye mat, og halvparten av tallerkenen er pommesfrites. Men regner med at vi skal bli stappmette på alt annet enn poteter. Gleder meg skikkelig.

|