Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-11, 07:43   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Hei, Charlotteq! Jeg synes du bør lese det første svaret du fikk, fra smgj, en gang til! Personlig tror jeg ikke så mye på BMI og vekt som gode målestokker i så marginale tilfeller som ditt. Du behøver kanskje ikke å gå ned i vekt i det hele tatt, men bare blir bedre "fordelt" og balansert i forhold til fett- og muskelmasse. Jeg ser du testet ut lchf i to uker, hadde du gitt det noen uker til så hadde nok, ut fra egen erfaring og hva jeg har lest ellers fra andre her på forumet, magen din gått seg bedre til, mye grønnsaker hjelper veldig på i forhold til dobesøk. Og jevnt de fleste går gjennom den tunge veggen etter en stund i forbindelse med fysisk aktivitet, og mange blir faktisk mer utholdende, ettersom fett er en mer konstant og jevn energikilde enn karbohydrater.
(Med det sagt, så er denne oppskriften på knekkebrød helt fantastisk!)

PSMF er noe vi kategorisk advarer mot her inne, ettersom det er en potensielt veldig farlig kur. Man skal uansett ikke gå på det i mer enn i et veldig kort tidsrom, og det er en kjennsgjerning at kjappe løsninger er kjappe i flere betydninger av ordet ... Du er som jeg forstår det ung, så vær snill med forbrenninga di, sånn at du legger et godt grunnlag for resten av livet.

Hvor mye man veier har i grunn lite å si for om man kan leve på lchf eller ikke. Mange mener at man ikke skal være i ketose når man er normalvektig/frisk, men for meg handler det mer om trivselsnivå. Det er ikke farlig å være i ketose, men ikke alle trives med det. Som Nellie nevner finnes det en mengde varianter, alt fra et inntak på 0 til 150 gram karbohydrater daglig. Min mening er at alle har godt av en redusering i karbohydratinntaket i en eller annen grad. Ingen trenger sukker og fint mel!

Masse lykke til!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat